بازسازی ساختمان ، ویلا و نما

باسازی

بازسازی ساختمان ، ویلا ، آپارتمان

بازسازی ساختمان ، ویلا و نما

با گذشت زمان ساختمان ها بر اثر عوامل محیطی و یا بر اثر عوامل انسانی دچار فرسودگی و تخریب می شوند و یا حتی بعد از سالها و با تغییر سلیقه فرد و یا پیشرفت سبک ها و متود های معماری یک ساختمان به بازسازی و بهسازی نیازمند می شود .
از این رو گروه ساختمانی راد ساخت در جهت معرفی خدمات خود در راستای بازسازی ساختمان مسکونی یا ویلایی شما مراحل و انواع بازسازی را برای شما تشریح می نماید .

تعریف مفاهیم مرمت

مهم ترین مفاهیم به کار رفته در مرمت شامل نوسازی ، بهسازی و بازسازی است که روی هم مداخله را معنا میکنند .

  • بهسازی

سلسله اقداماتی که به منظور بهبود کالبد در کوتاه مدت صورت میگیرد و شامل چهار اقدام تعمیرات ، حفاظت ، حمایت و استحکام بخشی بوده که روی هم مفهوم فیزیکی بهسازی را توان بخشی معنی میکنند .

  • نوسازی

مجموعه اقداماتی که ساختارهایی نو را به جای بناهای قدیمی مینشاند یا جلوه بسیار نو به آن میدهد .

  • بازسازی

به معنای بازسازی مکانیکی و بدون در نظر گرفتن ابعاد فکری و نظری معماری و صرفا جهت تعمیر و ایجاد فضایی مطلوب تر می باشد .

مراحل بازسازی

1 – آشنایی با نیاز های مشتری

در این مرحله بعد از گفتگو با کارفرما ، نیاز ها و انتظارات او یادداشت شده و ارزیابی می گردد .

2 – شروع طراحی

در این مرحله با اولویت قرار دادن نیاز ها و خواسته های کارفرما طراحی واحد انجام می گردد و علاوه بر نیازهای کارفرما ، نظرات تیم طراحی نیز به کارفرما پیشنهاد شده و بهترین نتیجه ی ممکن بدست می آید .

3 – تخمین بودجه مورد نیاز برای بازسازی

با توجه به نوع و میزان تخریبی که ساختمان شما داشته باشد میتوان این مبلغ را تخمین زد . همچنین هزینه های دیگری مانند میزان دقیق مصالح مورد ، چه مصالح پایه ای مانند گچ و سیمان و چه مصالح دکوراتیو مانند انواع سنگ یا چوب های متفاوت برآورد شده و قیمت و میزان مورد نیاز محاسبه و اعلام می گردد . به علاوه تمامی هزینه های جانبی مانند هزینه حمل و نقل و یا هزینه کارگر نیز برآورد شده و مشخص می گردد .
تمامی این برآورد هزینه ها توسط گروه ساختمانی راد ساخت صورت می گیرد .

4 – اخذ مجوز های لازم

گاهی برای انجام عملیات بازسازی فرد نیازمند به مجوز شهرداری یا ادارات ذی ربط جهت شروع و اجرای کار نیز میباشد که این خدمات نیز توسط گروه راد ساخت صورت می پذیرد .

5 – تعویض تاسیسات فرسوده

پس از شروع باز سازی احتمال پیدا شدن مشکلات تاسیساتی در ساختمان وجود دارد از این رو در حین روند اجرا این گونه موارد تشخیص داده شده و تعویض یا تعمیر می شوند .

6 – سفت کاری

در این مرحله تمامی موارد مورد نظر و توافق کارفرما و تیم اجرایی و طراحی به مرحله ی نهایی رسیده ، تیغه ها اضافه و کم شده اند ، تاسیسات تعمیر شده اند ، دکوراسیون طراحی شده است و ساختمان اماده ورود به مرحله اخر است .

7 – نازک کاری

در این مرحله جزییات نهایی بر روی خانه پیاده می شوند . کابینت ها ، سرویس ها و بقیه ی وسایل نصب می گردند ، گچ بری ها و کاشی کاری ها انجام می شوند ، دیوار ها رنگ شده و کاشی کاری صورت می گیرد .

انواع بازسازی

  • بازسازی خانه های کلنگی

برای شروع بازسازی و یا تخریب و نوسازی خانه های قدیمی و کلنگی باید از شهرداری مجوز گرفته شود و به دلیل حساسیت زیاد ، تخریب و بازسازی این خانه ها باید زیر نظر مهندس ناظر صورت بگیرد . در بازسازی این دسته از خانه ها مستحکم سازی ، اضافه و کم کردن تیغه ها جهت بهبود فرم خانه و تغییر دکوراسیون مورد توجه قرار می گیرد .

  • بازسازی ویلا شخصی

با توجه به شرایط خاص ویلا سازی و آزادی عمل بیشتر در طراحی و ساخت و بازسازی آنها ، ویلا ها مکان های مناسبی جهت تغییر دکوراسیون کلی و بازسازی بر اساس متود های روز دنیا است و با هزینه ای معقول میتوانید ویلایی متفاوت و زیباتر داشت .

بازسازی

بازسازی ساختمان ، ویلا ، آپارتمان

  • بازسازی ساختمان های مسکونی شهری

این نوع ساختمان های معمولا پس از گذشت ده الی پانزده سال دچار تخریب در ظاهر و یا موارد زیر ساختی مانند تخریب لوله های اب ، تخریب سیم های اتصالات برقی و غیره می شوند از این رو مالک ساختمان ناچار به بازسازی ساختمان می گردد و بعلاوه این فرصت مناسبی برای تغییر دکوراسیون ، لوازم منزل و تغییر جزیی پلان در جهت زیبایی بیشتر می باشد .
برای این نوع بازسازی گرفتن برخی مجوز ها و تاییده ها از شهرداری الزامی است که تمامی خدمات اخذ مجوز های لازم ، طراحی و اجرا را گروه ساختمانی رادساخت با معقول ترین قیمت ممکن به عهده می گیرد .

  • بازسازی نمای ساختمان

با توجه به ایجاد تخریب و استحلاک در ساختمان ها با گذشت زمان و بلند مرتبه تر شدن سازه ها در دو دهه اخیر ، فرسودگی نمای ساختمان علاوه بر کاهش زیبایی ساختمان ، برای عابران و شهروندان نیز میتواند خطرساز شود و ممکن است با سقوط سنگ و یا آجر نمای ساختمان ها جان شهروندان دیگر به خطر بیوفتد .
در بازسازی ساختمان با توجه به حجم تخریب و یا فرسودگی تصمیم گیری می شود که با تکنیک های مختلف عملیات مستحکم سازی و درزگیری و یا تعویض مصالح استفاده شده صورت بگیرد .

  • بازسازی ایرادات پلان اولیه ساختمان

گاها پیش می آید که به دلیل سهل انگاری معمار ساختمان و یا طراحی نامناسب ساختمان واحد های موجود زیبایی و دلنشینی مورد نظر ساکنین را ندارد در این موارد میتوان با تغییر تیغه های مجاز و برطرف کردن مشکلات طراحی در پلان اولیه ساختمان فضایی دلنشین تر ایجاد نمود .

– در آخر لازم به ذکر است که تمامی خدمات بازسازی و بهسازی اعم از طراحی و اجرا از صفر تا صد در
گروه ساختمانی رادساخت انجام میپذیرد و این تیم با سابقه بالا در طراحی و ساخت و بازسازی انتخاب
مناسبی برای انجام خدمات ساختمانی شما می باشد .