نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی

نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی

نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی

نوسازی و بازسازی در زندگی افراد انسانها گرایش بیشتری به امکانات و سبک جدید پیدا کردن ساختمان ها پس از گذشت سال‌ها فرسوده می‌شوند و حتی اگر استحکام خود را از دست ندهند نقشه و طرح قدیمی آنها باعث دلزدگی میشود و صرف نظر کردن از طرح های مدرن و جذاب امروزی امری است اجتناب ناپذیر .

عملیات نوسازی و بازسازی خانه علاوه بر اینکه به نوسازی و زیبایی منزل شما می پردازد می تواند از خطرات احتمالی که بر اثر فرسودگی ناشی از قدمت به وجود می‌آید جلوگیری نماید . بعضاً برخی ساختمان ها احساس خوب نوستالژیک را در افراد زنده نگه می دارد که آنها را از عوض کردن خانه قدیمی یا ساختن آپارتمان جدید باز می دارد که در این صورت باز هم عملیات نوسازی ساختمان ضمن حفظ این حس در افراد می تواند رضایت خاطر آنان را به حد زیادی حفظ نماید .

نوسازی و بازسازی

تاثیر نوسازی و بازسازی بر روحیه افراد

قطعاً همه ما در محیط زیبا و دلنشین رغبت بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود داریم محیط زندگی زیبا موجب تاثیرات مثبت زیادی در رفتار افراد می‌شود این تغییرات در ساختمان و محیط کار موجب افزایش روحیه انرژی بالا و سلامت روان افراد می‌گردد .این بدیهی است که پس از مدت طولانی تکرار شرایط محیط باعث خستگی و دلزدگی میشود علم بازسازی و اجرای روش‌های مدرن باعث ایجاد حس وصف ناپذیر در سطح روحیه و قطعاً ارتعاش مالی افراد می گردد .

فرایند نوسازی و بازسازی شامل چه مراحلی است ؟

مشخص کردن یک پلان و نقشه مشخص برای انجام نوسازی و بازسازی در ابتدا باید در نظر بگیرید از چه لوازمی برای انجام کار می خواهید استفاده کنید دقت بالا و رعایت نکات در انتخاب این لوازم کمک زیادی در روند موفق نوسازی و بازسازی ساختمان شما خواهد داشت که تیم متخصص رادساخت می تواند با داشتن تجربه خود این نقشه ها را به طور کامل و دقیق در اختیار شما بگذارد .

برآورد کردن هزینه ها پس از مشخص شدن نقشه نهایی بازسازی دومین موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید تیم متخصص رادساخت با اطلاع از قیمت نهایی متریال و محاسبه میزان دقیق لوازم مصرفی ساختمان شما را در این امر مشاوره می نماید تیم راد ساخت مقدمات اولیه کار شامل اخذ مجوز های لازم جهت انجام برخی عملیات بازسازی است را متعهد می گردد .

نوسازی و بازسازی

هزینه نوسازی و بازسازی ساختمان :

مهم ترین ترین اصل در امر بازسازی ساختمان پروژه تحقیق می باشد . چرا که اگر در این مورد بسیار مهم دارای تجربه و تخصص کافی نباشید احتمال صدمات مالی و جانی فراوانی را متحمل می شوید اگر تخریب درست انجام نشود می‌تواند به ساختمان‌های اطراف نیز صدمات زیادی وارد نماید به ویژه در ساختمان های آپارتمانی قدیمی باید این دقت دو چندان باشد در خانه های کلنگی نیز به علت قدمتی که دارند احتمال خطر برای ساکنین اطراف وجود دارد.

فرایند تخریب فرایندی بسیار حرفه‌ای است که نیاز به تخصص افراد کارکشته و حرفه‌ای دارد پیشنهاد ما تیم متخصص راد ساخت است که با داشتن تجربه کافی می‌تواند این امر را تسهیل بخشد .پس از توافقات بین کارشناسان و مالک نقشه های پروژه چیده می شوند سپس در هر مرحله ویژگی‌های آن مرحله بررسی می‌شود و پس از تایید مالک پروژه به مرحله نهایی یا همان شروع بازسازی می رسد اگر در خانه قدیمی که برای بازسازی در نظر گرفته ای ساکن هستیم به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشیم .

  1. در مرجاه اول اینکه اگر تاسیسات ساختمان شما قدیمی هستند حتماً قبل از هرکاری آنها را تعویض و نوسازی نمایید .
  2. در مرجله دوم اینکه استفاده از گل و گیاهان طبیعی نقش مهمی در جذابیت نمای جدید ساختمان ایفا می کند ساختمان های قدیمی به دلیل ویژگی نور گیر بودن می‌تواند فضای مناسبی برای رشد گیاهان باشند .
  3. استفاده از درب های شیشه ای و پنجره های بزرگ است که نور کافی را برای ساختمان تامین نماید .

پس به طور کلی اگر بخواهیم مراحل نوسازی و بازسازی را خلاصه بگوییم

  • علت نوسازی و بازسازی و چیدن نقشه مناسب .
  • برآورد کردن هزینه ها و سطح بودجه مورد نظر
  • در نظر گرفتن اقدامات پیش از نوسازی و بازسازی
  • اجرای عملیات نوسازی و بازسازی

پله اول علت نوسازی و بازسازی :

همانطور که در بالا ذکر کردیم اولین قدم در ایجاد نوسازی و بازسازی مشخص  کردن علت آن است شما باید یک نقشه کلی از ساختمان با مقیاس درست در دست داشته باشید پس از این مرحله غذای به درد نخور و پرتی را که می خواهید در بازسازی حذف کنید را با دقت بررسی کنید اگر با اندازه متراژ اتاق ها و فضا مشکل نداشته باشیم راه زیادی را پشت سر گذاشتیم و این امر برای ما بسیار آسان تر خواهد شد لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که انتظارات بی مورد را کنار بگذارید تا فضای مناسب و ایده آل تری به دست آورید پله دوم برآورد کردن هزینه‌ها و سقف بودجه شماست .

نوسازی و بازسازی

پله دوم بودجه شما

در این مرحله مشخص کنید چه مقدار هزینه برای این کار در نظر گرفته اید و حتماً این موضوع را با کارشناس مربوطه در میان بگذارید و مطمئن شوید که آیا بودجه با هزینه های درخواستی شما مطابقت دارد یا خیر ضمن اینکه همیشه یک سری بودجه ها هم برای هزینه های غیر قابل پیش بینی کنار بگذارید همیشه این را هم در نظر بگیرید که درست است خرید خانه کلنگی کوچک و بازسازی آن ممکن است از خرید خانه نوساز کم هزینه تر باشد ولی در این مورد می تواند ریسک های زیادی هم داشته باشد که شما از آن بی خبرید پس با توجه به این ریسک ها انتخاب کنید.

پله سوم اقدامات پیش از نوسازی و بازسازی :

اقداماتی است که پیش از صورت گرفتن عملیات انجام می شود. این مرحله از مهمترین بخش‌هایی از نوسازی و بازسازی است . اگر این مرحله اقدامات را به صورت جدی پیگیری نکنید در پروسه بازسازی دچار مشکلات عدیده و چندباره کاری خواهید شد .

  1. چک کردن لوله های آب و گاز و سیم کشی های برق ساختمان .
  2. پیش از شروع کار سعی کنید ساختمان را به طور کلی از وسایل خالی کنید تا در انجام کار دچار مشکل و خسارت نشویم .
  3. بر روی زمان بندی به زمانی که پیمانکار به شما وعده می‌دهد تمرکز نکنید چون این زمان کاملاً احتمالی است و ممکن است دچار مشکلات احتمالی شوید که حین کشیدن نقشه برآوردی برای آن مشکل نداشته اید.
  4. پیگیری ایده های نو و جدید و ایجاد فضای مناسب حداکثری برای ساختمان خود باشید .
  5. با کارشناس مربوطه پی ساختمان را چک نموده تا مطمئن شوید هیچ گونه نشسته احتمالی وجود ندارد و یا اینکه در برابر رطوبت مقاومت مقاوم است .
  6. در مورد باربر بودن یا غیر باربر بودن دیوارهای ساختمان مطمئن شوید و اگر اطمینان کافی در این مورد نداشتید دست به تخریب نزنید.
  7. سعی کنید از عایق های صوتی و حرارتی استفاده کنید آنها هزینه های شما را بالاتر می‌برد اما آسایش شما و خانواده تان را چندین برابر می‌کند.
  8. استفاده احتمالی از پنجره های دوجداره را در اصل کار خود قرار دهید تا از ورود صداهای اضافه و حفظ حرارت و برودت محیط خود مطمئن باشید.
  9. از پارکت و کاشی و کاغذ دیواری و کابینت مناسب با محیط خود بهره ببرید و در این مورد بهتر است با یک متخصص دکوراتور مشورت نمایید .
  10. سعی کنید فضاهای خالی را با کمد دیواری های مناسب پوشش دهید.
  11. سرویس های حمام و دستشویی ساختمان را میتوانید متناسب با شکل دلخواه خود تغییر دهید و بهتر است که بازسازی ساختمان خود را از سرویسها آغاز کنید به دلیل اینکه لوله های آب و فاضلاب در همان ابتدا در محل صحیح خود قرار بگیرند
  12. نورهای مخفی سقفی و حتی کف کمک زیادی به هرچه زیباتر شدن ساختمان شما می کند .
  13. تعویض درهای شکسته و یا استفاده از درب با طرح های جدید و همچنین درب ضد سرقت ورودی که امنیت ساختمان شما را تامین می کند از اصل های اساسی در بازسازی است.

چگونه هزینه های بازسازی ساختمان را برآورده کنیم

اگر در بازسازی به دنبال کمتر کردن هزینه ها هستیم کاملا در اشتباهید چون در بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی که عمری را پشت سر گذاشته است استفاده از متریال ارزان و کم هزینه خود ریسکی بزرگ است .

برای برآورده کردن هزینه‌های نوسازی و بازسازی می توان به این صورت عمل کرد .

  •  برآورد هزینه های مصالح مورد نیاز 
  • برآورد هزینه حمل و نقل نخاله
  • برآورد هزینه تغییر دکوراسیون در صورت نیاز
  • برآورد هزینه ی پیمانکاران و کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه

شما پس از بررسی کردن هزینه های خود و بررسی زمان تحویل پروژه در صورت مناسب بودن باید حالت ایده آل تان می توانید با پیمانکاران مورد نظر خود به عقد قرارداد و مرحله شروع انجام کار برسید .

پله چهارم : اجرای عملیات نوسازی و بازسازی

در این مرحله که مرحله اجرای عملیات است و ما با اطمینان گروه متخصص راد ساخت را به شما پیشنهاد میدهیم نوع بازسازی ساختمان و طراحی دقیق نقشه طبق دلخواه مالک انجام شده و پروژه بازسازی مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *